piątek, 5 lipca 2013

Szkolenia dla pracowników i ich rodzaje

     Jedną z metod rozwoju pracownika i zdobywania przez niego nowych kompetencji są szkolenia dla pracowników. Mogą one obejmować w zasadzie każdą tematykę, mogą być realizowane zarówno przez zasoby wewnętrzne firmy jak i firmy szkoleniowe zewnętrzne. Jakie rodzaje szkoleń wyróżniamy? Czym się różnią i jakie przepisy regulują kwestie szkolenia pracowników? Pod względem merytoryki szkoleń dla pracowników rozróżniamy: szkolenia zawodowe szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia BHP szkolenia językowe Szkolenia zawodowe pozwalają pracownikowi nabyć nowe umiejętności i wiedzę w aspekcie wymagań danego stanowiska pracy. Przeprowadzane są w sytuacji, w której pracownik nie dysponuje wystarczającą wiedzą do tego, by móc odpowiednio wykonywać obowiązki służbowe. Służą też oczywiście rozwojowi pracownika. Zawodowe szkolenia dla pracowników mogą być przeprowadzane przez firmę wewnętrznie – ma to miejsce wtedy, kiedy pracownik uczy się od innych pracowników z większą wiedzą i stażem pracy. Szkolenia zawodowe wewnętrzne organizowane są albo dla całych grup pracowników (np. nowy nabór kilku osób) lub indywidualnie. Duża część szkoleń zawodowych dla pracowników przeprowadzana jest zewnętrznie, przez wyspecjalizowane firmy szkoleniowe. Podczas takiego szkolenia pracownik poszerza posiadaną wiedzę i zyskuje nowe umiejętności, które może następnie wykorzystać w pracy. W ramach szkoleń zawodowych znajdziemy więc szkolenia informatyczne, szkolenia budowlane, szkolenia księgowe itd. Na szkolenie zawodowe może zostać wysłany jeden pracownik, cała grupa, lub firma może zamówić zorganizowane szkolenie zawodowe zamknięte – czyli realizowane jedynie dla pracowników danego zakładu pracy. Takie szkolenia są silniej dopasowywane do potrzeb i specyfiki określonego miejsca pracy, więcej w serwisie pracownikok.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz